Instellen VPN client op MacOSX

Geplaatst in: MAC OSX | 0

Voor thuisgebruikers met een MacBook of ander OSX werkstation volgt hier de installatie instructie van een beveiligde VPN connectie naar kantoor of praktijk Windows server. De basis beveiliging van de verbinding wordt verzorgt door een Draytek router met twee beveiligings sleutels. De beveiligings sleutels worden per aparte email verzonden vanuit SysCoData Support. Voor het thuiswerken zijn twee programma’s nodig: * … Lees Meer

Hoe maakt Microsoft hun onbekwaamheid m.b.t. email ons probleem?

Geplaatst in: Support | 0

Onderstaande bericht is geplaatst namens onze hosting partner een onderwerp waarmee we dagelijks te maken hebben en waar we volledig achter staan! De engineer is Dhr. M. Schouten van Tuxis Internet Engineering V.O.F.   I am one of the founders of Tuxis. We provide businesses with private clusters, cloudservices and colocation. They run their vital infrastructure on those services and … Lees Meer

Instellen Iphone/Ipad naar connect nopitel

Geplaatst in: Connect Nopitel, Support | 0

Indien u gebruik maakt van de online dienst ‘ Connect Nopitel’  dan kunt u de Iphone of Ipad als volgt koppelen aan uw account: Start de browser ‘Safari’  op uw telefoon of Pad. Ga naar de website: https://connect.nopitel.com * Log nog niet in maar klik op de regel ‘Integratie met apparaat’ Vervolgens komt u in een scherm die hier veel … Lees Meer

Thuiswerken via Extern Bureaublad

Geplaatst in: Algemeen | 0

Voor de MAC OSX wil ik graag verwijzen naar de blog pagina ‘thuiswerken op Mac OSX‘ Voor de Microsoft (windows) gebruikers is het gebruik van het programma onderdeel ‘Extern Bureaublad’ heel eenvoudig. * Ga via de knop ‘start’ naar ‘Alle programma’s’ * Kies de map ‘Bureau-accessoires’ * Kies hierin het programma ‘verbinden met extern bureaublad * Start dit programma en … Lees Meer

Support ticket systeem

Geplaatst in: Algemeen, Support | 0

Email berichten worden steeds meer gebruikt voor het opvragen van informatie en het laten uitzoeken van technische vragen. Het beheer van deze email’s is voor technische vragen nog al omslachtig, beter is hiervoor het ‘support ticket systeem’ van SysCoData te gebruiken. U gaat hiermee als volgt te werk: Ga naar:  http://support.syscodata.nl * Klik op de button ‘Open Nieuw Ticket’ * … Lees Meer

Instellen Remote Desktop t.b.v. thuiswerken op MAC-OSX

Geplaatst in: MAC OSX, Support | 0

Steeds meer gebruikers hebben een MAC OSX computer. Ook steeds meer gebruikers willen vanuit huis kunnen werken. Om nu de MAC-OSX computer de mogelijkheid te bieden om vanuit huis een ‘remote-sessie’op te kunnen bouwen met bijvoorbeeld een Microsoft (200x) Server kunnen onderstaande stappen behulpzaam zijn: Op de MAC OSX ga naar de menu keuze van de ‘App Store’ Toets in … Lees Meer

Instellen kalender functie Mac OSX 10.10.x

Geplaatst in: Hosted (Zarafa) mail, MAC OSX | 0

Als u de hosted email gebruikt van SysCoData ( Exmail ) dan zijn de volgende instellingen nodig om uw Agenda actief te maken op de Mac OSX versie 10.x en hoger. In de nabije toekomst zal de methode aangepast worden, zodra dat gereed is zullen we het kenbaar maken op deze blog. Voer de volgende stappen uit: * Systeemvoorkeuren – … Lees Meer

Ammyy Admin onder Windows 8

Geplaatst in: Algemeen | 0

Als bij het gebruik van Windows 8 en de helpdesk tool Ammyy Admin de foutmelding ontstaat in het ID veld [error] dan komt dit omdat de ammyy admin tool niet geheel compatible is met het besturingsysteem. Dit is op te lossen, door het bestand te downloaden op de PC (bijvoorbeeld door het op de desktop te plaatsen) Vervolgens met de … Lees Meer

CoRD is een Mac OS X remote desktop client

Geplaatst in: Algemeen | 0

Het komt steeds vaker voor dat er gebruik gemaakt wordt van Mac PC’s als werkstation terwijl u verbinding moet maken met een Windows server. Zeker voor thuiswerkers, wordt daar niet altijd mee rekening gehouden. Met een beetje geluk heeft uw systeembeheerder voor u een remote toegang ingesteld, waarmee u een ‘terminal sessie’ kunt opbouwen. Echter u wil wel graag een … Lees Meer

Askozia en Tiptel werken nu samen!

Geplaatst in: Asterisk PBX, Hardware | 0

De laatste versie van de Askozia PBX VOIP centrale geeft wel een enorme verbetering t.o.v. de voorgaande versie’s. De belangrijkste punten zijn ten goede aangepast: * Meer inlog accounts bij een provider beschikbaar gemaakt (zogn. roming providers) * Autoprovisioning voor o.a. Tiptel, Linksys, Snom ed. zijn nu actief * Automatisch adresboek distributie naar aangesloten telefoons De komende dagen zullen nog … Lees Meer

1 2 3